The Wrestler (A Pankrátor; 2008)

Igazából (általában) nem szoktunk ménsztrím filmekről írni, mert a moziba:be célja az ismeretlen(-ebb) filmek ajánlása (és nem kritikákat írunk ugye.) Most viszont kivételt teszek a Pankrátorral, mert felbasztam magam a nyomtatott és onlány nyalós kritikákon. Ez a film egy hulladék, hiába fasza benne Mickey Rourke, ha a története olyan klisés, hogy az már büntetendő. Darren Aronofsky szerepelt már itt nálunk az elmegy kategóriájú Pi-vel, a fostalicska Forrással, a rendkívül hatásvadász de működőképes Rekviem egy álomért meg valamiért kimaradt, pedig az az egyetlen, ami jó tőle.
Az a helyzet, hogy Aronofsky kurvára felül van értékelve -hacsak a régebbi filmjei nem szuperjók, de nem hiszem. A Wrestler egy béna, zs-kategóriás, tökéletesen felesleges Rocky 56. remix lenne ha nem Mickey Rourke játszaná a kiégett, lelkileg nyomorék pankrátor szerepét. Ő tényleg jó, bár ez nem túl nagy érdem, hisz kb. saját magát játsza benne. A film erényei ezzel ki is fújtak. Arról nem is beszélve, hogy a wrestlingnél nevetségesebb "sportágat" keveset tudok mondani, bár a ketrecharc azért rosszabb.
Szóval nyugodtan kihagyhatod.

dr. KJ: 5.5 (de csakis Mickey miatt)


The Wrestler - Trailer
Uploaded by 6ne_Web. - Full seasons and entire episodes online.
2009-05-21 21:04




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr801136281

winerprince 2009.05.22. 07:26:36

"Arról nem is beszélve, hogy a wrestlingnél nevetségesebb "sportágat" keveset tudok mondani, bár a ketrecharc azért rosszabb" A ketrecharc egy véresen komoly sportág,MMA rendszerben,és bármelyik pankrátor összekakilná magát egy ketrecharcossal szemben.

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.05.22. 10:15:12

@winerprince: az biztos, de attól még nevetséges a ketrecharc is. bazmeg nem a ókorban vagyunk vegyétek már észre.

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.05.25. 15:08:46

Én megnéztem, nem rossz film, tény, hogy nem is egy komolyabb durranás. Tényleg rocky 800-as a dolog, de amúgy tök érdekes, hogy belelátunk picit ebbe a valóban fura sportnak vagy minek a működésébe. Tény, hogy a szórakoztatóiparnak guszta kis szelete ez, kb bodybuilderek és kidobófiúk által előadott erőszakos traveszti show. Amúgy a film szerintem korrektül bemutatja, nincs itt semmi hype, csak idejétmúlt lepattanás. Nekem 7/10

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.05.25. 15:54:22

jajaja, jól mondja Zabi, pont ez tetszett nekem is, hogy a szines-szagos show mögött mi van, és ezt jól be is mutatta, biztos morci meg negatív voltál Kuki, amikor nézted, én egy 7,8-at simán adok rá

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.05.25. 16:14:15

hát biztos valakinek még újdonság az hogy a színes-szagos show-k mögött mi van (főleg a pankrációban baszki, hát arról ordít hogy faszság). de azért lássuk be hogy bitang naív akinek ez a film bármit újat tud mondani.

intercisa 2009.05.25. 19:23:55

nem kötöszködésből de, " az biztos, de attól még nevetséges a ketrecharc is. bazmeg nem a ókorban vagyunk vegyétek már észre." ilyen beszűkült véleménynyilvánítással maximum te vagy középkori, csak azért mert te nem értesz egyet vele még nem biztos, hogy rossz vagy mások egyből bunkók, ha csinálják…
én is viccesnek tartom a pankrációt, de ott koncepció a csalás meg a megrendezettség az egy szórakoztató műsor egy más kultúrából jön mint a miénk és ott vagyis Amerikában nagy közkedveltségnek örvend evidens, hogy mi nem tudjuk annyira átérezni mint ők…
és ilyen gyenge kifogással lehúzni, hogy ez egy sokadik Rocky… a Rocky előtt is volt ám verekedős drámai film meg boxolós is szóval akkor a Rocky is szar ennyi erővel, nem védem a filmet csak a kifogásolom ezt az érvet amit felhoztál ellene, egyébként én se tartom annyira jónak mint amennyire imádják… plusz szerintem requiem egy álomért tényleg hatásvadász és szerintem még szörnyen gyenge meg vicces is főleg az imádat ami kialakult körülötte ahhoz a filmhez képest ez egy műalkotás…
szerintem simán érdemel egy 7-et a 10ből a Pankrátor.

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.05.25. 23:09:42

@intercisa: ha felnőtt emberek véres péppé verik egymást pénzért és ezt más emberek élvezettel nézik az nálam ókori dolog. azt pedig vastagon leszarom, hogy amerikában mennyire szeretik a pankrációt, attól még engem nem hat meg.
gyenge kifogások vagy sem, szubjektív műfaj a film, nekem nem jött be, másnak bejött.
a "kötözködni" pedig zével van írva, én ezt kifogásolom :D

intercisa 2009.05.26. 00:03:12

hehe, annyira övön aluli egy elgépelésbe belekötni, de megfogtál :D
jó nem is azt mondtam, hogy szeresd meg csak azt, hogy azért mert neked nem tetszik attól másnak még tetszhet mert ez is egy szubjektív dolog ám nem csak a filmek, meg nem mondtam, hogy hasson meg csak, hogy nekik ezért is biztos jobban bejön, hogy imádják ezt a dolgot,
egyébként meg:a naiv nem hosszú í
kidobó fiúk külön van szuper jók szintén és a játssza két sz, persze szigorúan csak szemétkedésből akkor már :D
a hozzászólásomat nem kéretik komolyan venni továbbra se kötözködök :D

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.05.26. 12:43:15

@intercisa: nincs itt harag sose, ez egy békés, ám rendkívül sznob és sokszor utálatos blogocska.
welcome on board! :D

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.05.26. 13:13:30

Jaja, tényleg utálatos, de vajh miért??? Ohhh, hogy lehet ez? Sznobságunk is meglepő mértékű néhol, bizonybizony.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.05.26. 16:26:12

én elhatárolódok KJ-től, ok, egy blog, de 4 szerkesztő, és legalább 6 vélemény!

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.05.26. 22:28:27

én elhatárolódom magamtól és tőletek is :D

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.07. 19:28:13

A wrestling nem sport, hanem a szórakoztatóipar egy ága, a rajongók kb hasonló befogadási mechanizmussal követik, mint pl. a szerepjátékokat, csak értelemszerűen passzívan.

Szerintem ez egy kurva jó kis film volt, nem értem mit nem látsz benne. Szerintem vedd le a szemüveged...:) és hallgass a szívedre...hahahaha. Bocs. :D Enivéj, nem ciki szerintem ha valami érzelmes, egy ilyen bizniszben, mint a wrestling, nincsenek nagy gondolatok, mifene, viszont ami van, az azért mégiscsak maga az élet, egy élet sűrítménye, és azért ez kurva jól átjön. Ráadásul, Marisa Tomei kurva jó csaj. A Roki viszont szar. Az 1 esetleg nem annyira, de a többi nézhetetlen, köze sincs ahhoz, amit ez a film közvetít, az műanyag, ez hús-vér. Ennyi.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.07. 19:37:56

Sőt, igazából az a furi a Rokival való összehasonlításban, hogy míg a Roki egy többé-kevésbé valódi sport környezetében, ahol jobbára igazi pofonok zúgnak, mutatja be a győző-vesztes drámáját, és azt hazug, számító módon teszi, addig a Birkózó egy műmájer bohóckodásban, amihez azért kell nem kevés fizikum is, tehát egy blöff balhéban tudja ugyanezt igazából, a teljes valójában és hitelesen megmutatni. Ezért jobb sokkal Aronofsky filmje. (A Rekviem... szerintem erős, de bombasztikus.)

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.06.07. 20:17:13

@efes: Jóvanmá, pörögjetek le erről a filmről, nem ér ez 14 kommentet. Mindenkinek bejött, nekem nem (biztos én vagyok a hülye), de Mickey mindenki szerint fasza. (ja és nem véletlen az idézőjel, persze hogy nem sport a pankráció)
Kérem kapcsolja ki.
süti beállítások módosítása