Pi (1998)

IMDb
Darren Aronofsky ellentmondásos rendező, a Pi pedig egy ellentmondásos film. Mindentől függetlenül Aronofsky többi filmje is fel fog bukkani itt, mert nem átlagosak és nem túl ismertek.
A Pi egy zseniális(?) ám erősen paranoid matematikus misztikus története, aki a 3.14ben megtalálja világ alapképletét(?). Bár elgondolkodtató, mégis inkább egy Lynch-i blöffnek tűnik: nincs megmagyarázva semmi, nem derül ki, hogy mi látomás és mi nem. Ami egyfelől jó, hiszen a nézőt bevonja, aktivizálja, másrészt kidolgozatlanságot is jelent. Na mindegy, döntse el mindeki maga, a Pi érdekes film, egyedi a hangulata és az atomcsapás zenék rengeteget adnak hozzá.
Azt azért hozzáteszem, hogy kis családom nem volt hajlandó végignézni, felkavarta és nyomasztotta őket, úgyhogy csak óvatosan.

dr. KJ: 7.3/10 (a soundtrack album 9.5/10)

Mátyás mondja:
Gondban voltam ezzel a filmmel, mert bár alapvetően nagyon jó is lehetne, de mégsem az, és pedig a kibontatlan ötletlek, és a gagyi tudománytalanság miatt, ami hiteltelené tette és béna misztikus trutyival töltötte meg ezt a remek scifiszerű alaptémát, így sajnos a végeredmény felemás lett, de lehet hogy csak kekec vagyok, mert igazán nem is a tudományos-fantaszikusság a  lényeg a filmben, ez egy introvrovertált zseni agyában lejátszódó furcsaság (bár itt is felmerül, hogy inkább őrült-e) szóval nézze meg mindenki, mert érdemes, aztán döntsön maga.

KM: 7,3/10

Zabi mondja:
Ez a film túlságosan okosnak akar látszani, ez a baja, miközben teljességgel áltudományos.
Engem ez felhúz, de lehet, hogy csak a tanárszakos múltam miatt. Mindenesetre jól adja elő, de nekem ez csak 6/10.

2008-05-16 09:00




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr65470703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Radafuk 2008.05.16. 11:50:12

a Pinek jó kis képi világa lenne, de nekem mégsem stimmelt sajnos valami. Több sebből vérzett. A leginkább a butácska beszélgetéseken akadtam ki.. van asszem egy Archimedesről szóló kis jelenet... azon kiakadtam nagyon két nagy tudós nem így beszélget egymással.
Meg kell azonban néznem még egyszer a filmet, mert nem ideális kö9rülmények közt láthattam sajnos. Sokat rontott a dolgon, hogy magyarul kellett megnéznem, és asszem elég gyenge szinkronja van. Más egyéb gond is volt a nézés közben, hibás volt a dvd, és én szeretem picit nagyobb hanggal nézni a filmet, talán mert süket vagyok picit, meg a mozis hatás kedvéért is.
Arronowskinak a Rekviemjét láttam még, az kiköszrülte a pi-béli csorbát. Az nagyon bejött. A többit nem láttam, de megnézném.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.05.17. 23:49:10

Ezt még nem láttam, de Aronofsky Istencsászár :) A Rekviem és a Forrás is fantasztikus filmek.

Amúgy szép tempóban dolgoztok, bár néha olvasnék egy kicsit többet az aktuális filmről :)

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2008.05.18. 16:54:24

köszi, de nálunk a koncepció az, hogy csak ajánlunk mindent, ami fasza, kortól, stílustól, nemzetiségtől függetlenül, tehát 71es filmet ugyanúgy, mint 2008-asat, és mivel friss a blog, még nagy a lemaradás, de majd később biztos több aktualitás lesz :)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.05.18. 22:54:09

Félreértettél :)
Semmi bajom a régi filmekkel, sőt. Az aktuálisat úgy értettem, hogy amit épp ajánlotok, amiről írtok.
süti beállítások módosítása