The Call of Cthulhu (2005)

Bár nem vagyok elvakult fan, Howard Phillips Lovecraft írásait szeretem. Milliónyi film készült írásai alapján vagy inspirálták a készítőket, nem láttam sokat belőlük: a From Beyond-ot, a 1985-ös Re-Animatort és a Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth játékot (a játék fasza egyébként, a többi felejtős). Mivel jobb szeretem a saját fantáziám által kreált szörnyeket mint a gumibábokat és/vagy pixel- monsztereket ezért nem is erőltettem. Aztán véletlen belebotlottam ebbe 2005-ös rövidfilmbe, ami nemcsak fekete- fehér (pontosabban grayscale, ugye) hanem néma is. Reméltem, hogy sikerül nekik áthozni a Lovecraft feelinget, hamár ilyen komolyan vették a dolgot.
Felemás lett az eredmény: az eredeti sztorit nagyjából teljesen híven követi a film, a viktoriánus hangulat oké, a fényképezés/ világítás is oldszkúl, a zene idegesítő, a színészek durván sminkeltek. Viszont egy pillanatig sem félsz, inkább szórakoztató a 47 perc. Főleg a végén kezd komédiává vállni, amikor megjelenik maga Cthulhu, és egy plüssállathoz hasonlóan rémisztő. Értem én, hogy alacsony-költségvetés, de ez akkor is inkább vicc. Erőltetett lesz az egész művészkedés hiszen nincs rémület, csak művi fekete-fehér bénázás.
Szóval inkább egy Lovecraft rajongók által készített stílusgyakorlat ez, vagy kisérlet, annyira félelmetes kb. mint az Esti mese. Kár érte.

+Bónusz feladat: neked mi volt a kedvenc Lovecraft filmed ami tényleg jó volt?


The Call Of Cthulhu
Uploaded by carpenter21. - Check out other Film & TV videos.
2009-01-07 15:40




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr84863664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.01.08. 12:00:02

Én még olyat nem láttam. De ha írsz még párat, rácuppanok. Mondjuk tényleg el nem tudom képzelni, hogy mutatnak be ilyen lényeket, amikor a könyvekben sem nagyon vannak leírva, hogy annál jobban befoshass.
süti beállítások módosítása