Donnie Darko (2001)

Richard Kelly fura figura, a semmiből bukkant elő -legalábbis nekem- (bár volt már két rendezése előtte, de azokat nem láttam) ezzel a filmmel, ami olyan fura és egyedi volt, hogy megérdemelten kult státuszba került, mondjuk ezzel a kifejezéssel vigyázni kell, szóval értitek, na.
A tinik világvégés- öngyilkosos-világfájdalmas- szerelmes életérzését (legalább is néhányuknak, akik közé én is tartoztam régen, nahát) hihetetlen erővel adja át ez a film, miközben kapunk egy kis mocskos amerikai valóságot is az arcunkba (Patrick Swayze tökéletes választás volt egyébként!). Fantasy is meg nem is, sci-fi is meg nem is, meg thriller, meg tinilávsztori, szóval a műfaji meghatározásokkal bajban vagyunk ismét.
A történetet nem írom le, mert mindenkinek meg kell néznie úgy is. A lényeg az, hogy ez a film teljesen egyedi, borongós, magával ragadó, néhol megdöbbentő, és a zenékre is felhívom a figyelmet.
Ha valakinek kimaradt volna, pótolni sürgősen, mert megérdemelten lett kultfilm.

KÖTELEZŐ!
dr. KJ: 9.2/10

Kaka:
Valóban érdekes darab, szó se róla, és ezzel a filmmel futott be Jake Gyllenhaal is, egyértelműen többszörnézős, én az első után csak simán néztem magam elé, hogy ez itt most mi a fasz, most itt valami nem stimmel, vagy a főszereplő kattant, vagy az események nem stimmelnek körülötte, vagy én borultam meg, vagy nemtom' mi van, az idő is möbiusz-szalaggá változik, és nem csak nézel ki a fejedből. Biztos sokan láttátok a Lost Highway című filmet, na, hasonlóan fogod magad érezni utánna, de nem annyira nyomasztó, szóval tényleg izgi. Hallottam viszont olyat, hogy ebből készül a kettő, de ez biztos csak vicc volt (update: nem volt vicc, hát kiváncsi vagyok)

KM: 8,7/10 

2008-05-15 12:28




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr95468531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Real013GSF 2008.05.15. 16:56:27

Grat a bloghoz, most tévedtem ide először, de már be is raktam a kedvencek közé! Csak így tovább! Külön öröm, hogy a Videodrome, amelynek jómagam is írója vagyok, megtalálható a linkek között, szóval talán mi sem csináljuk rosszul ,amit csinálunk:)

És hogy miért pont a Donniehoz írtam a kommentet? Nem tudom, de aszthiszem azért, hogy leírhassam:Folytatást?Minek????? :)
Nomindegy, az első rész kult és klasszik, a másodikon meg majd nevetünk egy jót.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2008.05.16. 09:46:35

köszönöm a kollégák nevében is a gratulációt :)
süti beállítások módosítása