Vrungel kapitány kalandjai (1981)

Na hát kezdjük azzal, hogy én erről a kis szupercsodáról teljesen megfeledkeztem. A szovjet rajzfilmgyártás gyöngyszeme, mely bearanyozta gyerekkorom hétvégéit. Aztán, a comment.com-nak hála - valljuk be férfiasan - felidéződött a régi remekmű, és hugyoztam, kakiltam be, amint néztem a neten fellelhető részeket, és újra a kis 6-7 éves Zabivá váltam, aki akkor még nem volt doktor. Ez egyébént egy rajzfilmsorozat volt, és emiatt talán nem is illene a blog arculatába bele (sorozat-jellege miatt), dehát mindössze 13 rész készült, és egy rész kb. 10 perc, ami összességében egy kb. 2 órás, teljes estés flash Vrungel kapitány és haverjai kalandjaiból. Szerintem itt a helye, meg tán a kollégákban is beindít majd valami érthetetlen bizsergést.
Röviden a tények: a film 1976 és 79 között készült, és elvileg 81-ben került adásba. Évi átlag három rész jött össze, ami nem is meglepő, hiszen valami nagyon bravúros stílus, technika és minőség jelenik itt meg. A film egy könyv alapján készült, címe az volt magyarul, hogy Linkóci kapitány kalandjai. Ez egy vicces, szórakozató műkincskeresős kalandozós történet. Amolyan Indiana Jones, csak Kelet-Európából nézve.
A film vizualitása tényleg lenyűgöző még most is. Nagyon hasonlít Terry Gilliam montypythonos animációihoz (nem tudom, ez mennyire véletlen). Tehát a képkockánként rajzolt rajzfilm keveredik itt a montázstechnikával, néhol kamerával felvett valódi hátterekkel és sok finomsággal. Igazi vidám klasszikus. Rendezte David Cserkasszkij.

Jöjjön akkor az első rész a főcímzenével:



A kockafej honlapon össze van gyűjtve amúgy az összes rész, lehet végignézni, sajnos csak oroszul. Remélhetőleg egyszer majd kiadják itthon DVD-n is. Addig is várom olyanok jelentkezését, akiknek vmiért megvan videón a magyar nyelvű sorozat, neki is kezdhetnénk akkor a digitalizálásnak.

2008-06-14 22:04




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr64520663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

btkitti 2008.08.10. 09:46:23

Kár, hogy senki nem jelentkezik! Pedig tényleg milyen jó volt ez a rajzfilm!!! Vevő lennék rá!

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.08.10. 14:54:35

Hát igen. Én torrenten találtam orosz nyelvű eredetit, csak leszedhetetlennek bizonyult az is.

Dirty 2008.09.01. 15:24:33

valaki rippelje be vhs-ről könyörgöm!

tseby 2008.09.03. 11:01:48

darkside nevű torrentoldalra most került ki sajna csak felirattal de digitálisan felújított dvd

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.09.18. 10:35:07

Köszönjük a tippet, frankó. Orosz kiadás, remek képminőség, és magyar felirat rápakolva. Remekremek

2009.10.03. 22:44:59

matinén láttam alsóban.

Law enforcer 2010.02.27. 09:15:07

Sziasztok. Akit érdekel a magyar szinkronos változat, 2010.02.28tól tölthető innen (mrretro.gportal.hu) vagy innen(www.varlak.szerverland.com/).
Dvd re rakott vhs szinkronos, amíg nem lesz jobb.

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2010.03.01. 15:49:50

@Law enforcer: És tényleg. Köszi az infót. Kicsit nehezen működtek, belinkelem én is:
www.varlak.szerverland.com/menuk/rajzfilm.html

btkitti 2010.03.30. 09:46:10

nekem a gportal-ost nem találja, a szerverlandosra meg a mybookface jön be, de a főoldal. ???

btkitti 2010.03.30. 10:03:22

@btkitti: bocsesz, már megoldódott, a gportal-osra csak rákattintottam, és benne van a zárójel is. utána már bejött. VÉGRE!!!!!! Alig várom, hogy letöltsön.

fira 2010.04.13. 16:46:42

Hú, köszi Law enforcer. De rég vártam erre!

nyussziii 2011.10.22. 21:17:12

Sziasztok! Most találtam meg ezt az oldalt, miközben én is a régi nagy kedvenc a Vrungel kapitány után keresgéltem a neten. Sajnos a fenti linkeken már nem találom :( nem tudnátok esetleg segíteni, hol lehet még megtalálni?
Nagyon örülnék neki, olyan régóta keresem.
Előre is köszönöm a segítséget!

varkerti 2015.05.10. 16:46:53

Hali! Újabb link a rajzfilmhez?

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2015.05.18. 15:42:51

@varkerti: Sajnos linket nem tudok. De nCore-on fenn van.

R. Daneel 2015.06.19. 00:29:19

Asszem én a filmezz.eu-ról töltöttem le a minap.
De volt ennek a könyvnek egy film-verziója is... én azt keresem. A címe: a kapitány kalandjai. (A Vrungel valamiért lemaradt.)
süti beállítások módosítása