Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

99 francs (2007)

A reklámszakmában dolgozom: hát igen, szennyezem a világegyetemet. Én vagyok az, aki eladja nektek a szart. Aki miatt olyan dolgokról álmodtok, amiket sosem kaphattok meg. Örökké kék ég, sosem randa lányok, tökéletes boldogság Photoshopban retusálva. Dögös képek, menő zenék. Amikor végre összespóroltál annyit, hogy megvehesd álmaid autóját, amit az égig magasztaltam a legutóbbi kampányomban, máris leszólom, mert elmúlt a divatja. Három hullámmal elôrébb tartok, és mindig gondoskodom arról, hogy kielégületlenek maradjatok. A Glamour az az ország, ahová sosem nyertek bebocsátást. Újdonságokkal kábítalak, és az újdonságban az a legszebb, hogy sosem marad új. Mindig jön egy újabb újdonság, ami elavulttá teszi az előzőt. Nyálcsorgatás, ez a hivatásom. Az én szakmámban senki se kívánja, hogy boldogok legyetek, mert a boldog ember nem fogyaszt.

Az, hogy a reklám nem egy szép és nemes szakma senkinek sem újdonság, de az, hogy pontosan mennyire nem szép és nemes arról a szakmabelieken kívül nem sok fogalma van a népnek. Azt azért érdemes elmondani, hogy bár a 99 francs túlzó, szélsőséges, idiótán vicces és meghökkentő módon mutatja be a reklám világát, sok szempontból a mai napig is hasonló a dolog (főleg ügyféloldalon sok a majom) de azért a kokainos-porschés rémálomfutás nem feltétlen jellemző manapság, a válságok nem tettek jót az ügynökségeknek...

Én rendelem el, hogy mi az Igaz, mi a Szép, és mi a Jó. Én válogatom ki azokat a manökeneket, akiktől fél év múlva feláll nektek. Addig bámuljátok őket a plakátjaimon, hogy topmodellnek kiáltjátok ki őket; az én csajaim lelki toprongyot csinálnak minden tizennégy évnél idősebb nőből.

Félelem és reszketés a reklámvilágban - kb. ez a film alapvetése, rengeteg drog, megbaszott nők, ocsmányféreg ügyfelek, cinikus és kiégett, a valóságtól totál elszakadt juppi ganyék vergődnek végig. A provokatív, szatirikus film alapja Frédéric Beigbeder 2000-es könyve, (Magyarországon 1999 Ft címen futott) aminek hangulatát sikerült jól átültetnie Jan Kounen rendezőnek aki például a Dobermant is elkövette.
A színészek, a képi világ, a zenék, a viccek és az egész szarság tömör, felkavaró és meghökkentő filmbe áll össze: egyik pillanatban undorodsz, a másikban nevetsz, a harmadikban pedig döbbenten nézel, hogy MAF (Mi A Fasz?)?
A lényeg, hogy itt nincs heppiend, nincs feloldozás és nincs megoldás: 9 pont és NÉZZED MEGFELE és hogy miért? Meglátod a reklám után! Maradjanak velünk!

Minden megvehető: a szerelem, a művészet, a Föld, ti meg én. Legfőképpen én. Azért írom ezt a könyvet, hogy kirúgjanak. Ha felmondanék, nem kapnám meg a végkielégítést.

2011-01-15 12:59




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr1002585474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KatonaAndré 2012.01.29. 02:50:55

Köszönöm a kommentet. Nagyon tanulságos volt a bejegyzésed. Meg fogom nézni a filmet. Kedvet csináltál hozzá.
süti beállítások módosítása