The Brothers Bloom (Szélhámos fivérek; 2008)

Bajban vagyok ezzel a filmmel, mert egyfelől nem olyan jó, hogy írjunk róla, másrészt nem olyan rossz, hogy ne írjunk róla, ha másért nem, mert akár jól is eshet, ha nem vársz tőle túl sokat. Az ún. con-artistok, azaz a szuperszélhámosok ügyeit már jó párszor körbejárták már (a Matchstick Mannél végigvettem már párat, kukk ott), így a sztori nem túl eredeti. Ugyanakkor érződik rajta az akarás, egy csomó jó poént például azért sikerült belerejteni az egyébként kusza, bájosan béna filmbe.
Szóval van a búvalbaszott képű Adrien Brody (ki más lenne) és gazdisznó bátyja (Mark Ruffalo) akik mesteri fokon űzik az emberek átbaszasát már gyerekkoruk óta. Brodynak egy idő után elege lesz a folyamatos hazudozásból és egyáltalán a szélhámosok életből és nyugizni akar és családot alapítani vagymifasz. Bátyja azonban egy utolsó ügybe azért még belerángatja, a célpont pedig nem más mint a gazdag ám idióta Rachel Weisz (ki más). Aztán persze jönnek a kavarások, csavarok és bénázások, sőt romantika, bazmeg.
A történet önmagában se túl izgi és még sikerült még pár forgatókönyv-hibával, felesleges drámázással (most akkor vicces vagy sírós, döntsük már el), sőt klisékkel és túlbonyolítással rontani rajta, a film ettől függetlenül szórakoztató. Jól eshet például akkor, ha éppen a fasz vagy punci kivan a sok agybaszós drámával, vérengzős-szadizós izékkel, és a tévébe sincs más, csak a szokásos bullshit. Hát így.

dr. KJ: 7/10

2010-02-03 09:12




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr711721105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NickelADeón 2010.02.03. 15:17:25

Február 11-től Michael Haneke vetítések lesznek a Cirkóban.
Róla nem írnátok valamit (én alig láttam tőle - és kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok a filmjeiről)?

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2010.02.04. 16:00:42

@NickelADeón: Hát, khm, Nickel, Haneke-t én se nagyon láttam, kb egyet. Érdekes a fickó, de nekem túlságosan zúzda és sokkoló, és nem bírtam nekivágni a többi filmnek még. De szóljon hozzá más is. Amúgy ha látsz tőle vmi faszát, ajánljad ide!

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2010.02.04. 19:11:22

én is a zongoratanárnő című zúzdával azonosítottam idáig a csávót, ami nem annyira jött be, de megnéztem az imdb-n, és kiderült, hogy láttam tőle mást is, a Caché címűt, és az tök rendben volt, úgyhogy lehet, hogy kap még esélyt.

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2010.02.06. 13:42:02

ja én is a zongorás nyomasztást láttam tőle asszem

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2010.02.07. 10:09:15

tegnap megnéztem a funny games us-t, hát agyonbaszott az is, javaslom bobacseknek a hosszú snittek rovat bővítéséhez, csak kibaszott nyomasztó, az a baj
süti beállítások módosítása