Kicsit elfelejtődött a filmzene sorozatunk, pedig még sok-sok jóság van hátra. Most a jazz következik.
Dianne Reeves jazz díva a Clooney-féle Good Night, And Good Luck filmzenéjével igazi gyöngyszemet alkotott. A 2005-ös album a legfinomabb oldszkúl jazzeket tartalmazza amelyek remekül passzolnak a 50-es évekbeli hidegháborús fekete-fehér film hangulatához. Ha épp idegbeteg vagyok akkor tuti meggyógyít ez a nyugis és kellemes bárjazz album. [allmusic] | |
A (krimi-) jazz koronázott királya Henry Mancini. A Peter Gunn, a Kalifornia Utcái, a Kojak stb. mellett természetesen ő követte el mindenki kedvenc macskája, a Rózsaszín Párduc megunhatatlan főcímzenéjét is. Az egyik leghíresebb filmzene komponistaként mindenképp itt a helye, nem is tudok választani melyik albuma szerepeljen itt, mert kb. mind jó. Örök kedvenc! [discogs] | |
Quincy Jones az egyik legnagyobb zenész- mágus. Mint komponista- producer sok filmzenét is szerzett amikor épp nem Dzsekszon Mihálynak producerelte a Thrillert. A 71-es The Heist (Dollar néven is ismert), Diana Rossal és Michael Jacksonnal a The Wiz, a 69-es eredeti Olasz Meló, a Truman Capote-féle Hidegvérrel 67-ből, In the Heat of Night szintén 67-ből stb. Hétszer jelölték Oscarra, 26-or nyert Grammy díjjat. Megkerülhetetlen alapembere a XX századi zenének. Érdemes az egész életművét végighallgatni! [discogs] | |
Roy Budd a 71-es Get Carter zenéjével beírta magát a filmzene szerzők nagykönyvébe. A fiatalon, alig 43 évesen 1993-ban elhunyt angol zenész utolsó munkája Az operaház fantomjához írt új szimfónikus zene volt. Get Carter, Diamonds, Marseille Contract, stb: rengeteg jó zenét komponált. A 2004-es Vigilante! válogatás is kötelező darab tőle! [discogs] |