Vexille (2007)

Ahogy Zabi úr is mondta, kevés az anime a blogon, mert se ő, se én nem vagyunk igazi fanok, Kaka úr túl egyszerű hozzájuk, Ráncos úr pedig még túl fiatal. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nincs egy csomó jó anime és most egy kicsit rá is erősítünk a vonalra.
Tegnap megtúrtam a zinternyetet és kidobta magyar feliratostúl a Bekushiru: 2077 Nihon sakoku azaz a Vexille című 2007-es súlyosságot. Full 3D-s anime ez, olyasmi mint a Final Fantasy cuccok, vagy még inkább az Appleseed (ami nem véletlen, hiszen az Appleseed alkotói jegyzik), persze az animációk és a látványvilág sokkal faszább, fejlődik a technika rendesen. Látványorgia, akció, dinomdánom, a zenéket Paul Oakenfold tekergette, akiről én mindig is azt hittem, hogy lakossági trenszeket csinál, ami lehet is, de itt súlyos elektro-zajok, brékbítek zakatolnak végig vonósokkal feltúrbozva, nem beszélve a Basement Jaxx, Boom Boom Satellites, Asian Dub Foundation, Dead Can Dance, Carl Craig, The Prodigy, DJ Shadow, M.I.A stb. számairól.
Na szóval a sztori csavaros, ultra-futurisztikus anti-utópia, nyomasztó jövőképpel, hideg, gépies, embertelen. 2077-ben játszódik a történet, Japán már tíz éve teljes elszigetelődésben rejtőzik. Műholdas-erőteres védőernyőt vontak a szigetek köré, senki sem tud róluk semmit, a Daiwa megavállalat pedig uralja hitech cuccaival a világot és politikát. Vexille (aki lány egyébként) kommandós csapata tíz év után először és talán utoljára behatol Japánba, ahol megdöbbentő dolgokat talál prötty prötty prötty
Jó kis sci-fi akció ez, fasza zenékkel, a látvány elsőosztályú, az animáció szintén. A történet furmányos-nyomasztó, bár az anime kliséktől nem mentes. Rengeteg utalás van más filmekre: Star Wars, Dűne, Mátrix, stb. ami érdekes egy japán filmtől. AJÁNLOTT!

dr. KJ: 8/10

Boom Boom Satellites!

2008-11-25 11:45




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr81787470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.11.27. 13:23:22

Az Appleseed-et láttam, tetszett, akkor ezt én is feltúrom a neten:D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.12.05. 12:08:50

Na megtekintettem, nem volt jó, az Almamag sokkal élvezetesebb volt, ez nem közelítette meg azt.

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.12.07. 10:34:27

az almamag sztorija szarabb, zavaros és érthetetlen, de hát ízlések és pofonok.

majdazténtudom 2009.02.12. 16:20:15

Na szerintem ezt senki nem fogja elolvasni, de most néztem meg tegnap, és itt olvastam róla anno először, úgyhogy azért írok:
Kurvajó!!! :D
Persze vannak klisék, de azzal együtt is zseniális szerintem a sztori, a látványt meg nem kell részletezni: nyálcsorgatós, áll-leesős. Erre még rásegített monnyuk a 720p is. :)

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.02.12. 21:15:25

@Patek: miért gondolod, hogy nem olvassa senki amit írtál? :)

majdazténtudom 2009.02.13. 09:29:06

ó. örülök, hogy tévedtem. :)
Csak mert az a tapasztalatom általában a blogoknál, hogy hiába jelenik meg jobb oldalt az új komment, ha egy régi poszthoz írta valaki, általában a kutyát nem érdekli. :)

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.02.13. 16:53:43

@Patek: Mi nagyon figyelünk mind a 40 olvasónkra, ne aggódj
süti beállítások módosítása