Le dernier chaperon rouge (Az utolsó Piroska; 1996)

Hahó. Én vagyok Bobacsek, de mostmár Dr. Zabicsek. Kakamatyi aszonta, írjak ide én is.

Na szóval én az egyik kedvencemmel jövök elsőre, ez egy félórás rövidfilm. Jan Kounen rendezte, aki később a Dobermann-nal lett ismert. Előtte csak ilyesmi elborult rövidfilmeket tolt. Amúgy Az utolsó Piroska után egy évre jött ki a Dobermann, szóval lehet, hogy ez a kis darab adta meg Jan Kounennek az utat a megacuccok felé (vagy mi).

Szóval ez a film nagyon frankó. Egy mese-musical, amit gyanúsan szétgombázott arcok raktak össze. A sztori is teljesen beteg, az eredeti Piroska történet feldolgozása.
Röviden: egy űrhajó érkezik az ártatlanok erdejébe, ahol mindenféle lények táncikálnak és énekelnek egész nap (állatok, gombák, kövek). Itt él egy szörny is,  és rájön, hogy az űrhajóban ezernyi bájos Piroska alszik. A Szörny szép lassan fel is ébresztgeti őket és mindenféle kísérletek során kicsinálja a lányokat. Mikor az utolsó előtti Piroska is kiszáll a hajóból, a Szörny Őt is megnyomorítja, de Piroska megbosszulja magát és megöli a szörnyet. Viszont sajna a lábai oda, amúgy is bekattant picit a sokktól, így a Szörny otthonában berendezkedve szépen megöregedve-szétkattanva újabb lábak után ácsingózik. És ez még csak a felvezetés, az események itt kezdődnek, mikor az utolsó Piroska is felébred és kidugja a hajóból "szép, hosszú lábacskáit".
A képi világ gyönyörű, az Elveszett gyerekek városára és a Delicatessenre hasonlít, ami nem csoda, mert a film elkészítésében részt vett Marc Caro (Jean-Pierre Jeunet másik, rég elveszett fele), sőt ő tervezte és játssza el magát a Szörnyet is, lásd fenti kép.
Én a zenei betéteket is szeretem, és az utolsó Piroskát alakító, számomra akkor még nem igen ismert Emmanuelle Beart annyira szexi, hogy egyből beleszerettem, főleg mikor a piros kis szoknya alól kivillan a bugyi ugrándozás közben. De ez már a Hard Candy témája.
Szóval, ajánlom mindenkinek, nagyon kellemes, kedvesen beteges, fél óra meg még akkor is elröppen, ha nem jön be.

Magyarul a Youtube-on: [1] [2] [3]

És egy használható minőség egyben:
www.lescocos.com/Jan-Kounen-Court-Metrage-Le.html

imdb: http://www.imdb.com/title/tt0116079/

Dr.Z értékelése: 10/10
KM: 9/10
dr. KJ: 8.5/10

2008-05-06 13:26




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr29456575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.05.06. 14:16:01

hú láttam ezt én is, a zenéje is tök kész!

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.05.06. 16:03:02

Kicsit elírtam az alapsztorit, de javítva.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2008.05.06. 19:02:52

ez stílusát tekintve nem musical volt? már nemazért

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.06.23. 09:44:15

UPDATE:
A film eredeti nyelven, nézhető minőségben letölthető itt:
www.lescocos.com/Jan-Kounen-Court-Metrage-Le.html
süti beállítások módosítása