Primer (A találmány; 2004)

Na most aztán mindenki kösse fel a gatyáját, mert ez a dolog még nekem is túlzás volt. Sok filmet láttam már, időutazósat is akár és hülye sem vagyok különösebben de ezt az izét kurvára nem értettem. Ez még csak hagyján, megesett azért ilyen máskor is, ezért utánaolvastam a neten és találtam mindenféle megfejtős dolgokat, viszont ettől nem hogy nem értettem jobban, hanem ha lehet még kevésbé. Hogy miért? Álljon itt a wikipedia bejegyzéséből az egyszerűsített magyarázó ábra:


Keményebb idegzetű olvasóink pedig kattintsanak a teljes ábráért - de csak óvatosan és saját felelősségre - ide.
Szóval hogy mi a fasz? Shane Carruth, aki egyszemélyben volt főszereplője, rendezője, producere, írója és zeneszerzője(!) a Primernek, mérnök-matematikusból lett filmes. A 7000 dollárból(!) saját haverjaival felvett elképesztően bonyolult cucc nem is annyira sci-fi (hiszen a gépen kívül minden más teljesen hétköznapi, beleértve a szereplők karakterét is), hanem inkább valami áldokumentum-agymenés. Valami ilyesmi lenne, ha tényleg feltalálnák az időutazó gépet: egy olcsó bérelt raktárban egy ronda doboz és feltalálóinak első gondolata természetesen az, hogyan lehetne kurva sok pénzt csinálni vele.
Nem mondom hogy ezt a filmet mindenkinek látnia kéne, mert ahhoz túlságosan is komplikált, viszont aki agytornára vágyik az vágjon bele, aztán max. megnézi többször, elméletileg összeáll úgy öt-hat újranézés után, hehe.
Kis mellékszáll, hogy miközben a netet túrtam, hogy mégis mi ez, találtam egy 3 éve nem frissített filmes blogot a Fura Filmek-et, amin többek között ez is szerepelt, teli van agybaszós cuccokkal, csekkoljátok!
Na szóval izé, MÓDJÁVAL AJÁNLOTT!

dr. KJ: 8/10 vagy mittomén

2010-01-24 09:19




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr591695308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása