Masters of the Universe (He-Man és a haverok; 1987)

...and nooooow for something completely different...

Tegye fel a kezét egy pillanatra, aki emlékszik még azokra a kurvajó izmos műanyag babákra, amiket csak a Skoda kipufogócsövében lehetett becsempészni átkos kis hazánkba. Na nekem olyan sose volt, a Kaka mamája egyszer - mikor hazajött Kaka apukájával egy külföldi útról - aszonta, hogy majdnem olyat vettek nekem ajiba, de aztán mégse, tessék itt egy kis finom milkacsoki. Na, akkor én megedzettem ványadt kis testemet, és gondolatban gonosz Skeletorrá váltam és csúnya dolgokat műveltem Kaka családjával. De mindegy mostmár, inkább mutizok egy képet, hogy beugorjon mindenkinek a szupercucc. Szóval 80-as évek vége, tévében mennek a szupercseneles pankrátorok, meg a GI Joe és He-Man rajzfilmek. Szép idők voltak, bezony. Akkoriban láthattam ezt a remek kis filmet, a He-Man babák kalandjait feldolgozó finom eposzt, amely kb. a Conan a barbár és az Utolsó csillagharcos szerelemgyereke lehet, és talán az első próbálkozása annak, hogyan filmesítsük meg a megfilmesíthetetlent, amikor bal kezemben Skeleton bá’ (én így hívtam), jobb kezemben He-Man, és csapkodom őket egymásnak, aztán az egyiket hátradobom, csaaa-csaaa, megdöglesz He-Man, nemnem, te fogsz, gonosz csúnya Skeleton. Az ilyen filmeknek van most ugye hatalmas reneszánsza, egyik jobb mint a másik.

Szóval ennek a cuccnak azért nagy erénye, hogy nem veszi magát komolyan, annyira bugyuta, amennyire kell, jól vannak megcsinálva a figurák, a maszkmesterek profik, a látvány az akkortájt szokásos közép-felsőkategória. Viszonylag szórakoztató darab, 20 év elteltével is képes voltam élvezni (nyugodt vasárnap délelőtt, azóta szerzett He-Man babák a hátam mögött felsorakoztatva nézik szintén, néha kikérdezem őket a látottakról). Nem okvetlenül ajánlott, de ma már szinte kuriózum, egy kultúrtörténeti kis csemege, vagy mi... Főszereplő amúgy Dolph Lundgren, ahogy azt kell. Ja és visszatérve a fent említett műanyagbaba-filmek dömpingre, He-Manéknél is tervben volt mostanság egy remake. Megjelenés elvileg 2010-ben lett volna, de friss hír, hogy a G.I. Joe buktája miatt valószínüleg elnapolják a projektet. Hát ez szomorú...
Ja és várom a megfejtéseket, mit jelent az a He-Man???? (Férfi-férfi????, Ő-a-fasza????)
 
Dr.Z.: 6/10, mondjuk

imbd

Részlet a filmből, németül, mert úgy jó:

 

És akkor már az új film teasere is, márha elkészül valaha, hátha ráizgul valaki:

2009-10-08 09:00




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr441435031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.10.08. 09:50:56

ezt a sértődős sztorit most kell ezt megtudnom 20 év után?? különben meg a szív tévén, meg m-sat meg hasonló a kereskedelmi tévézés hőskorának melléktermékeiként funkcionáló adókon mentek ilyen filmek, szép idők voltak, és biztos lehet annyira betépni, hogy egy ilyen film is szórakoztató legyen, nekem még nem jött össze. aha, név kb faszagyerek, vagy királycsávó, mindenkép ötletes.

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.10.08. 10:24:23

@kakamátyás: Hahaha, túl vagyok rajta, eskü. Én amúgy józanul leküldtem, de valszeg másnaposan, porszívózás előtt. Hát de tényleg nem túl friss darab

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.10.08. 11:09:39

@Dr. Zabicsek: tényleg bebukott a dzsíájdzsó? jó lenne ha gyorsan lepörögnének erről a "filmesítsük meg a 80-as évek gagyi műanyagjátékait" dologról. lásd transformers meg ilyenek.

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.10.08. 11:17:16

@dr. K. J. phd.: Jaja, pont tegnap olvastam a hírt. Meghát szidja is mindenki, hogy mekkora fos

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.10.08. 12:52:21

Jaja, néztem én is. A Sandman kafaság, az kő.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.10.08. 14:20:44

Zabi nemsokára betölti a 20-at és szivesen fogad ajándékokat, csak mondom...
süti beállítások módosítása