4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (4 hónap, 3 hét, 2 nap; 2007)

Na, végre valami igazán nyomasztó film a sok vidámkodás után, ha aszondom, 80-as évek, Románia, abortusz, már le se kell beszélni senkit, az olvasók 90 %-a már kattint is tova, a maradéknak viszont üzenem, megéri megnézni, mert kurvajó film.

Adva van két vidéki lány egy nagyvárosi egyetemi koliban a 80-as évek második felében, a lehetőségekhez képest nyugiban, míg az egyik teherbe nem esik, viszont az abortusz akkoriban még simán büntett volt, így titokban kell tartani az ügyet, szállodában lerendezni, orvost lefizetni, stbstb, szóval nem egyszerű. De ez csak az alapsztori, a film nem történelmi tabló (najó, az is), inkább az emberi viszonyokról, barátságról, családról, kiszolgáltatottságról, bizalomról szól, ezeket a patetikus, de szép dolgokat fossa szemen a film összes szereplője a főszereplőn (Anamaria Marinca) kívűl, nem gonoszságból, számításból, eccerűen így megy ez, ilyenek vagyunk.

Minden szereplő a filmben remek, a sztori korrekt, a képek, a vágás meg nagyon ötletes és jó, úgy izléses és korrekt az egész, ahogy van, nem bírok belekötni se.

A román filmgyártásról különben is sokat hallani manapság, több filmről is lesz még itt szó, mert meglepően faszák.

KM: 9,1/10 

2009-10-01 17:21




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr741421057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verespalne 2009.10.01. 17:54:14

mér 9.1? mér nem 10?

huncutszamóca 2009.10.01. 18:09:49

Ez mind szép és jó, de miért pont most?No mindegy.Egyébként szerintem inkább nyomasztó, mint ízléses, főleg az a rész, amikor főhősnő "kiegészíti" a doki tiszteletdíját.

Ráncosnyakú · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.10.01. 18:55:13

Nekem az ottaniak azt mondták, hogy ennél nyomasztóbb volt a hangulat a valóságban.

sorica123 (törölt) 2009.10.01. 19:13:58

@huncutszamóca: hát nem tudom. Ha ennél 'ízlésesebb' lett volna ez a film, ki lett volna herélve. Szerintem zavarbaejtően jók a színészek (fapofával, mintha tényleg ott és akkor lennének), és a film maga is nagyon tetszett. És nem csak azért, mert eleve nagyon szeretem a román filmeket.
@Ráncosnyakú: lehet fokozni, de valahogy ez így ennyi, és az átlag néző már így is fejbe vágva zuhan ki a moziból. Nyilván sokkal durvább volt ebben a felfogásban, meg úgy abban a világban benne ülni.

öntelt radírpók 2009.10.01. 19:16:52

a színészek egytől-egyig zseniálisak, a fényképezés nagyon jó (főleg a "letett és ottfelejtett" kamera és hasonló megoldások), a történet húsbavágó

így kell kevés pénzből jó filmet forgatni

McLucas 2009.10.01. 19:26:51

Aha hát ez nagyon zsír, de akkor ez most dvd megjelenés kapcsán vagy valamelyik művész mozi újra programra tűzte vagy mi az isten?
Akkor legközelebb írjál már egy filmet a sztalkerről is mert az is milyen fasza film már...

sorica123 (törölt) 2009.10.01. 19:31:09

@McLucas: mondjuk ez nem rossz kérdés. Most volt román filmhét... meg Pesten az Izsó utcában van egy román művelődési központ, ahol minden hét első szerdáján van mozi. Ha érdekel, ott is kifoghatod, hogy ezt adják (de ált. jók a román filmek). Úgy találod meg, hogy icr.ro => Budapesta névre kattintasz a városoknál, mert ilyen van Szegeden Tel Avivban stb mindenhol. Ha nem értesz románul, azt hiszem, bal hasábban lehet átállítani magyarra.

Dr. Zabicsek · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.10.01. 19:54:42

@McLucas: Az a helyzet, hogy most írtunk róla, mert így alakult, azt passz. Ha megnézed a blogot, mindenféle számunkra érdekesebb filmről írunk, függetlenül attól, hogy van-e épp aktualitása. Hogy az index pont ezt és pont most tette ki (gondolom, onnan jöttél), az számunkra is meglepő. Hát így!

Csurár apuka 2009.10.01. 20:11:22

Jó ez a film, mikor hazavittem az Extravisionből, betettem, na mondom, fasza, román film, én is jól beválasztottam. Mindegy, megnézem azért, ha már itt van, meg ugye a díjak is a borítóján. Aztán egész jó lett.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.10.01. 21:23:08

konkrétan két éve készülök rá, hogy megnézzem, de eddig nem mertem, és csak most vettem rá magam, ezért írtam róla most :)

1728 2009.10.01. 22:14:29

A film zseniális szerintem is. Azt meg (szinte) első kézből tudom, hogy sajnos hiteles...

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.10.02. 09:19:26

@verespalne: mert olyat csak örök kedvencek kapnak, akiket már láttam tízszer és még mindig jó...

sorica123 (törölt) 2009.10.02. 14:42:54

@kakamátyás: nekem a Lăzărescu úr halála volt ilyen:))) ilyen címmel... de hihetetlen jó az is. Egy Ion Fiscuţeanu nevű színházi színész játssza az öreget, te, őt meg kellett nézzem, hogy él-e még, annyira jó volt a szerepében. De a többiek is nagyon ott voltak. Nem tudom, mi van a románokkal, de nehezen tudnak rossz filmet csinálni.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.10.02. 14:55:54

@sorica123: naigen, az a másik, amit már régóta tervezek megnézni, de akkor arra is ráveszem magam, köszi az infót!

verespalne 2009.10.05. 11:44:58

@kakamátyás: sose értem ezt. de kösz a választ.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.10.05. 12:25:09

@verespalne: van olyan film, megnéztem, odavoltam, mert nagyon működött, de másodjára már nem volt izgi, megláttam a lukakat, és bár remek, de mégse örök. Van olyan, ami elsőre tök semmilyen hatást nem vált ki, vagy ha igen, inkább csak idegesít, de kapott mégegy esélyt, aztán akkor már működött. A fenti filmet eddig egyszer láttam, kevés ahhoz, hogy örök kedvenc legyen, egyenlőre még "csak" kurva jó film. A Ez neked mér nem elég???
süti beállítások módosítása