Hát izé, b-film is ritkán kerül fel ide, dehát egy nacionalita, azon belül is kurd nacionalita b-film, azért az mégiscsak izgi. A film az iraki megszállás utáni időkben játszódik a török-iraki határ környékén, ahol vannak a roppantulgeci amerikaiak, a közömbös/ellenséges arabok, az elnyomott kurd nép, meg a jófej török szabadságharcosok (vagy nacionalita maffiózók? fejre és öltözködésre inkább a második). Ez alapján egy tökátlag b-filmnek indulnánk neki, ha nem lenne fordított a képlet. Itt az amerikaiak mást se csinálnak, csak kizsákmányolnak, kegyetlenkednek, és gonoszkodnak, ezek csak az olajat szeretik, meg a pénzt, más nem is érdekli őket. itt viszont az arabok, a törökök és a kurdok (igen, ez így fura, hogy együtt kezelődnek, ismerve az elmúlt 100 év törénéseit) a jófejek, az elnyomottak, akik csak nyugit akarnak, élni. Persze ez ugyanolyan eltúlzott és hiteltelen, mint az amerikai verzióknál szokott lenni, de azokkal szemben itt néha feldereng valami fura érzés, néha annyira elvékonyodik a cukormáz, hogy már szinte reális, működő jeleneteket látunk. Szóval szerintem vicces az új nézőpont a bevált klisékre húzva, meg sokkal hitelesebb is, mint fordítva (a szegény, pár fős, rosszul felszerelt, de annál lelkesebb amerikai csapat szembeszáll a gonosz arab/orosz/kínai megasereggel, akik jól vannak felszerelve, nagyon profik, nagyon gonoszak, de csak a pénzért csinálják, nem szívből, ahogy az amik, és a szabad akarat győzeldelmeskedik az elnyomók fölött, stbstb). A téma és eszközök mellett minden benne van, amit már a tengerentúli konkurenciánál megszokhattunk, a dramaturgia, a párbeszédek, a történetvezetés, az akciójelenetek mind, mind ismerősek, láttuk már ezerszer, sőt a szereplők is a legtipikusabb b-filmes arcok, pl. Billy Zane-t vagy Gary Busey-t nem kell bemutatni.
Ami viszont kicsit elgondolkodtatott a film után, az, hogy a film támogatói listája kb. 2 méteres, tehát nem egy ország pr-filmje, nem is nagy vállalaté, olyan mintha lelkesedésből dobták volna össze a büdzsét lelkes aktivisták, és ez azért kicsit fura, és egybecseng a film témájával, hangulatával, keresztülhúzva a fentieket, hiszen a b-filmeknek alaptulajdonsága, hogy ne szóljon semmiről, ne akarjon semmit, úgy tűnik, hogy itt csak a kliséket koppintották, a tartalmat(lanságot) nem.
Jelenet a filmből: