Slumdog Millionaire (Gettó milliomos; 2008)

Egy rendes moziblog csak azokkal a filmekkel foglalkozik, amelyik legalább 8 Arany-Valamivel rendelkezik, csak a mi blogunk ilyen undorgrund, hogy csakazért se, de most kivételesen mégis, de csak hogy fikkantsunk egy picit.

Danny Boyle-t én kedvelem, a Sekély sírhant és a Vonatszámlálós filmje miatt is, de azóta eléggé lesűllyedt az átlag hálivúdi kurvák (aka. rendezők) szintjére, de most visszatért valami izgivel, aminek az első fél órában nagyon örültem, aztán már nem annyira. A sztori szerint adva van egy Mumbai fiúcska, igen cudar életúttal, aki bekerül a legyen ön is milliomosba, és jól meg is nyeri. A film a fiúcska életútját mutatja be eddig, mégpedig azért, mert a csávó a világon semmit sem tud (szó szerint) kivéve a kérdésekre adott válaszokat, mert pont ezeket tanulta az életben. Na, ez a film egyetlen baja, de ettől megőrültem, mennyire reális ez? Igen, semmenyire, és egy nálam szofisztikáltabb lélek ezen simán túllépne, de én nem bírtam.

A Mumbai nyomornegyed mindennapjait viszont remekül visszadta, egy (ha jól értettem) érinthetetlen gyerek teljesen kilátástalanságát és reményeit, egy kis hálivudi sziruppal felütve, hogy a fent említett díjak azért mégiscsak bejöjjenek.

Szóval érdekes, tanulságos, szép film és pont annyira hazug, amennyi hazugságot még pont szeretünk.

KM: 7/10

dr. KJ szerint:
Ez a film egyfelől vicces tisztelgés a bollywoodi moziknak, másrészt Boyle próbálkozása, hogy nyugaton is érthető változatot készítsen India kedvenc műfajából, a giccsfilmből. Ez a szirup nekik elengedhetetlen, ez tartja együtt Indiát, a kiugrás esélye, a REMÉNY. Boyle megpróbálta ezt a dolgot érthetővé tenni a nyugatiak számára is, úgy látszik nem sok sikerrel. Az orwelli 1984-beli prolik sorsjátéka, nálunk a lottó, nekik meg akár a Legyen Ön is milliomos: a nincstelenek, kisemberek egyetlen esélye, hogy kiugorjanak. Hogy ez mennyire hazug, mennyire a "gazdagok" fegyvere a nyomor fenntartására, az más kérdés és bonyolult téma. Boyle nem ment el idáig, hanem csinált egy zsánerfilmet, egy tanmesét a legkisebb fiúról, aki elnyeri a fele királyságot és világszép királylányt. Csak itt nem sárkányokkal, hanem a valóság nyomorával kell megküzdenie.

dr. KJ: 7.8/10


Slumdog-millionaire-trailer
Uploaded by buzzmygeek. - Classic TV and last night's shows, online.

2009-01-12 10:43




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr100872414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.02.23. 10:57:03

természetesen győzőtt a film, ahogy megjósoltam, annyiban felülbírálom magam, hogy lehet, hogy Boyle koma görbe tükörnek szánta az egész filmet, nem egy rózsaszín álomnak, aminek nekem tűnt, de ezek szerint nem jött át se nekem, se a díj kiosztóinak

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.02.23. 12:15:43

nekem tök más jött le belőle, lásd fent.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.02.23. 12:28:52

szépen és jól fogtad meg a dolgot, komolyan

roz 2010.08.12. 14:28:01

szerintem tök jó, és én el is tudom képzelni, hogy van ilyen!!! de ez csak azért van, mert én rozi vagyok. :)
süti beállítások módosítása