Thunderbirds (1965-1966)

A sorozatokat és tv-műsorokat messze elkerüljük ezen a blogon és a retro-faszkodás is hidegen hagy, de ezzel az angol bábfilm/makett őrülettel most kivételt teszek. Nem hiszem, hogy itthon ez be lett volna mutatva valaha is (info valaki?), de a Pirx Kapitány kalandjai készítői biztos látták, csak nekünk sajnos kávéfőzők jutottak, hehe.
A Thunderbirds 32 darab 50 perces részből álló bábfilm-sorozat. A "közeli jövő" International Rescue nevű titkos szervezetéről szól, amely egy kis lakatlan szigeten bújik meg. A legkülönfélébb eszközökkel és gépekkel tűzön-vízen, űrben-jégben, szóval mindenhol, mindenkit faszán megmentenek. "Supermarionnation(!)" (baszki, ez akár Super Mario Nation is lehetne, wtf?) fantázianevű marionett-babák a szereplők, akik rendkívül viccesek és idióták. Ezzel a módszerrel egyébként több sorozat is készült, pl. a Stingray.
A sztorik bénák, de nem is ez a lényeg, hanem a makettek olyan szintű profi kivitelezése és mozgatása, hogy az még most 2008-ban is beszarás kategória. Elképesztően kidolgozott itt minden, az összes gép és kütyü precízen működik. A háttér, a fényképezés, az egész látvány tök profi, nem elfelejteni: 1964-ben kezdték forgatni!
A sorozatot a 40 éves évfordulón 2005-ben kiadták 12 dvd-n(!) én ezt néztem végig és kurvára élveztem. A zenéjét kismillióan feldolgozták már, akár még ismerheted is.

Az biztos, hogy gyerekkoromban totál készen lettem volna a Thunderbirdstől, bráder Zellerrel együtt ki se lehetett volna robbantani a tévé elől. Így felnőtt fejjel is fasza, de irigykedve olvastam a kecseg nyugatiak nosztalgiázását, hogy amikor kis kecsegek voltak mennyire imádták. Na sebaj, nekünk meg volt Kisvakondunk, meg Bob és Bobek stb.stb, és persze a sok jó magyar rajzfilm.

A nagy sikerre való tekintettel két egész estés filmet is forgattak belőle a Thunderbirds Are Go-t és a Thunderbird 6-et, ezeket sajnos nem láttam, de biztos kafák. Nem úgy, mint a 2004-es élőszereplős remake, amit elkezdtem nézni, aztán majdnem tökönszúrtam magam az első tíz perc alatt, úgyhogy delete lett a sorsa.

A Thunderbirdsre rengetegszer utalnak, Wallace és Gromittől (ők is lesznek majd itt) kezdve Kit-Kat- és biztosító-reklámokon át a South Parkos idióták Team Americájáig, ami egyszerre paródia és tisztelgés.

Én nagyon élveztem ezt az idióta bábfilmet, lenyűgözött a profizmusa és a hangulata, úgyhogy csak AJÁNLANI tudom.

dr. KJ: 8/10

2008-06-19 20:05




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr1529669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása