Blood in Blood out - Bound by Honour (1993)

Ez a film a borítója, az előzetese vagy a főszereplő haja alapján elsőre egy Éva-Téka alsópolcos akciófilmnek tűnhet, amit a film producere külön kikért, hogy moziba soha ne menjen le. Ámbátor ez tévedés.
A hosszú mozi három los angelesi mexikói gyerek különbözően alakuló életútját követi nyomon. Mindhárman rokonok és megvan a saját bandájuk, a Vatos Locos. Egy ilyen csapat nem sok mindent csinál, csak iszik, kurjongat és keménykedik. Alapvető lételemük, hogy utálják az ellenséges bandákat. Egy nagyobb összetűzés során Miklo, a három főszereplő egyike önvédelemből lelő egy másik chicanót és börtönbe kerül. A másik két szereplőből az egyik katona, majd idővel rendőr lesz, a harmadikból pedig festő, aki egy kicsit túl sok ihletet merit a hernyóból. A film nagy része a börtönbe játszódik, ahol Miklo sajátságos karriert fut be. Kihagyja a legalsó börtön-lépcsőfokokat (a csicska és köcsög munkaköröket) és nagy kockázat árán bekerül a helyi börtönmaffia elitjébe.

Akárki, aki a filmet látta, rögtön a függőjévé vált és mondatait azóta is idézi. Minden tipikus latin bűnözőfejű szinész játszik benne, természetesen Danny Trejo is, akinek csak önmagát kellett alakítania. Hozzám és az én bandámhoz a főiskola alatt jutott el a Bound by Honour vagyis a Vér kötelez és igen komoly kulturális rombolást végzett. Sokat kacagtam, azon, ahogy töbször hazamegyek az albérletbe és az oldaltáskás bölcsész lakótársaim már telerajzolták magukat mexikói börtön tetoválásokkal, és spanglish-sül (mexikói-angol szlengben) fenyegetik egymást. Volt olyan haver, aki annyiszor látta a filmet, hogy szinte kívűlről megtanult spanyolul.

Ezekután külön érdekesség, az hogy egyszer, amikor Los Angelesbe jártam, épp az utcán szédelegtem, amikor összetalálkoztam Damian Chapa-val a film főszereplőjével. Kaptam is tőle autogrammot és megjegyezte, hogy szereti Budapestet, mert itt kurva jó nők vannak.
Na ugye!
Ránczos: 10/10

KM mondja: tényleg ijesztő gagyisága ellenére tök korrekt kis film, bírtam én is, de azért a 10/10 kicsit túlzás, nálam 7,5/10.
 
2008-05-28 17:04




A bejegyzés trackback címe:

https://mozibabe.blog.hu/api/trackback/id/tr45490627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.05.28. 17:32:41

nem mindegy, hogy "kurva, jó nők" vagy "kurvajó nők" :)

E.M.G. 2008.06.14. 16:48:01

Egyáltalán nem túlzás a 10/10! Számomra is ugyanennyi!
Alapmű!

arif 2008.12.09. 15:05:53

alap, 10/10
kb 13 éve a hábéón láttuk, vettük fel és képzeljétek, a körúti társasházban, ahol tanyáztunk, tőlünk függetlenül volt felfújva a lépcsőházba, hogy FGO
nem tudtam másra gondolni, mint a Fekete Gerilla Osztagra :D

Ráncosnyakú · http://mozibabe.blog.hu/ 2008.12.11. 12:23:15

Jogos, az ellenséges bandák mindenhol ott lehettek. Update-eltem egy aláírással az írást
süti beállítások módosítása